Ką daryti kuomet ieškote tinkamos naujo verslo idėjos, bet jus kankina idėjų badas? Kaip žinoti ar nauja verslo idėja verta dėmesio?

Kaip gimsta naujos verslo idėjos ir kur jų ieškoti? Kurie idėjų generavimo metodai patys efektyviausi? Kaip įvertinti sugalvotos naujos idėjos perspektyvumą? Visi atsakymai čia.

Kaip ir kur surasti verslo idėją, kuri užtikrintų naujo verslo sėkmę?

„Idėjos nemiršta, jos kartais tik snaudžia, bet nubunda dar galingesnės, negu prieš tai“ – A. Diuma

Kiekvienas sėkmingas verslas pradedamas nuo tinkamos verslo idėjos, tačiau pradedantiems verslininkams dažnai kyla klausimas, kur surasti tą tinkamą idėją, kuri užtikrintų naujo verslo sėkmę? Viena iš dažniausiai įvardinamų priežasčių, kodėl žmonės, kurie norėtų turėti savo verslą, jo dar neturi – jie niekaip nesuranda tinkamos naujo verslo idėjos.

Akivaizdu, kad verslo idėjų generavimas yra vienas iš svarbiausių pradedančiojo verslininko sugebėjimu, tačiau šis sugebėjimas, kaip ir daugelis kitų, yra ne įgimtas, bet išmokstamas. Taigi, šiame straipsnyje išsiaiškinsime kas yra gera idėja, pasidalinsime geriausiais idėjų generavimo metodais bei išmoksime įvertinti ir patikrinti, ko jūsų sugalvota nauja biznio idėja iš tiesų yra verta.

Pačioje pradžioje, reikėtų atkreipti dėmesį į vieną labai svarbų, tačiau dažnai nepakankamai stipriai akcentuojamą dalyką – nors pradiniame mąstymo etape jūsų verslo idėja gali būti ir labai abstrakti, tačiau galiausiai, ji neišvengiamai turi tapti sukonkretintu bei aiškiu jūsų verslo aprašymu. Tai labai svarbu. Juk verslas yra konkreti veikla, todėl gera verslo idėja turi turėti aiškią sampratą ir pasakyti: kas yra parduodama, kam yra parduodama ir kaip yra parduodama.

Nesvarbu ar jūs ieškote savo naujo smulkaus verslo idėjos, ar jūsų planuojamas verslas bus globalus ir tarptautinis, svarbiausia ieškant idėjos ir vėliau ją plėtojant yra pereiti šiuos keturis etapus:

  • Verslo galimybių paieška;
  • Idėjų generavimas;
  • Idėjų vertinimas ir atrinkimas;
  • Idėjos įgyvendinimas;

Toliau kiekvieną šių etapų aptarsime detaliau.

Galimybių paieška – geriausios verslo idėjos sprendžia žmonių problemas

Kiekviena naujo verslo idėja turi padėti išspręsti kažkokią problemą, todėl verslo galimybių paieškos etapą, juokais būtų galima pavadinti, žmonių problemų ir šių problemų sprendimų paieškos etapu. Žinoma, galima teigti, kad blogų idėjų nėra, o yra tik netinkamas laikas ar vieta, tačiau jeigu nauja idėja nepadės išspręsti kliento problemos – nebus ir pelningo verslo. Taigi, ieškant naujų verslo galimybių, visų pirma reikėtų pagalvoti apie savo būsimos prekės ar paslaugos pirkėjo poreikius.

„Y Combinator“ bendraįkūrėjas ir amerikietiškų „startupų“ krikštatėviu vadinamas Paul Graham, viename savo straipsnių, apie tai kaip surasti ir atsirinkti geras idėjas, išskyrė du pagrindinius idėjų šaltinius: organiškai atsirandančios naujos idėjos – tai idėjos atsirandančios iš asmeninio poreikio ar problemų, galvojant ko trūksta man pačiam ir idėjos atrandamos beieškant – tai idėjos atrandamos ieškant kokius kitų žmonių poreikius būtų galima patenkinti. Kitaip sakant, ieškant naujos verslo idėjos reikės apsispręsti kieno problemas spręsti - savo ar kitų.

Skirtumas tarp verslo idėjų atsirandančių organiškai ir atrandamų beieškant

Kuriant produktus atsiradusius iš asmeninio poreikio, pradžioje dažnai net nėra tikslo užsidirbti. Juk jei darbo rezultatą naudosi pats, esi patenkintas vien tuo, kad sugalvota idėja tapo įgyvendinta. Tačiau yra didelė tikimybė, kad kažkas, iš maždaug 7 milijardų žemėje gyvenančių žmonių, taip pat gali turėti lygiai tokią pačią problemą, todėl įgyvendinta idėja gali būti naudinga tūkstančiams ar net milijonams kitų žmonių. Ta proga reikėtų paminėti, kad tokios kompanijos kaip Microsoft, Apple, Google ar Facebook atsirado būtent todėl, kad jų įkūrėjai pirma galvojo apie savo poreikius.

Tuo tarpu, jeigu kuriamas produktas visų pirma yra skirtas kitų žmonių poreikiams tenkinti, požiūris į pačio darbo rezultatą turi būti visiškai kitoks. Kuomet produktas kuriamas dėl kitų, nepakanka, kad jis būtų tiesiog užbaigtas ir įgyvendintas - sukurtas produktas turi duoti pelną ir leisti uždirbti. Šiuo atveju, pats verslininkas turi surasti verslo nišą (rasti bendrą tam tikros žmonių grupės problemą) ir ją užpildyti (pasiūlyti problemos sprendimą). Šis kelias yra rizikingesnis, kadangi niekada negali būti tikras ar tikrai žmonėms patiks jiems pasiūlytas problemos sprendimo būdas.

Idėjų įkvėpimo šaltiniai - kur surasti gerą verslo idėją?

Vis dar nežinote kaip sugalvoti verslo idėją? Idėjų galite semtis iš daugelio šaltinių:

  • Asmeninis poreikis. Idėjos verslui paieškas, visuomet tikslinga pradėti nuo savęs. Įvertinkite savo ir savo artimųjų aplinką. Gal jums ar jūsų artimiesiems trūksta kažkokios paslaugos ar gaminio? Gal jūsų bendradarbiai nuolat skundžiasi prasta naudojamo produkto kokybe? Pabandykite būti praktiški. Trūkstamos prekės arba paslaugos identifikavimas gali tapti nauja jūsų verslo idėja.
  • Profesiniai gebėjimai arba „know how“. Turint didelę patirtį konkrečioje srityje arba esant konkrečios srities profesionalu, dažnai pastebimi šios srities trūkumai ir procesai, kurios būtų galima ištobulinti. Profesiniai gebėjimai ir žinios, kurių neturi aplinkiniai, gali tapti puikiu naujų idėjų šaltiniu. Gilus savo srities išmanymas taip pat padės užtikrinti aukštą, klientams teikiamų produktų kokybę.
  • Kelionės. Savo kelionėse surastus ir užsienyje sėkmingai įdiegtus sprendimus, galite pabandyti pritaikyti kitose rinkose. Pasinaudoję užsienio šalių patirtimi ir praktiniais pavyzdžiais, naujas verslo idėjas galite parsivežti į Lietuvą ir pamėginti jas įgyvendinti čia.
  • Socialiniai tinklai. Visi socialiniai tinklai, o ypač „LinkedIn“ gali būti puikūs naujų idėjų šaltiniai. Pavyzdžiui socialinis tinklas „LinkedIn“ yra skirtas naujiems verslo ir profesiniams ryšiams užmegzti. Čia užsiregistravusios įmonės ir įvairių sričių profesionalai, savo socialiniuose profiliuose pateikia detalią informaciją apie vykdomą veiklą, veiklos sritis, vystomų produktų aprašymus ir kitą aktualią informaciją.
  • Internetas. Nustebote? Tikrai, internete galima rasti begalinį kiekį informacijos jūsų biznio idėjos generavimui. Pavyzdžiui, siekiate sukurti kažką inovatyvaus ir naujo – apsilankykite https://www.springwise.com, domitės startuolių ekosistema ir jų finansavimo galimybėmis - https://techcrunch.com/startups/ arba https://www.crunchbase.com svetainės kaip tik skirtos jums. Čia tik keletas nuorodų kurios dažniausiai rekomenduojamos. Norint rasti kažką konkrečiau, tereikia įrašyti atitinkamą raktažodį į Google ir tiesiog daug skaityti.

Idėjų generavimas – kaip gimsta verslo idėjos?

Naujų verslo idėjų generavimas – tai didžia dalimi kūrybinis procesas, kuris reikalauja unikalaus projekcinio mąstymo bei gebėjimo atsiradus problemai, surasti skirtingus jos pašalinimo būdus. Projekcinis mąstymas yra kūrybingai mąstančių žmonių atributas, kuomet siekiant surasti galimus sprendimo būdus, pasitelkiama tiek logika ir planavimas, tiek vaizduotė ir intuicija. Toks, į problemos pašalinimo sprendimą orientuotas mąstymo būdas, leidžia atsirasti inovacijoms ir naujovėms.

Iš kitos pusės, visiems pasitaiko blogų dienų. Tikriausiai kiekvienam kuriančiam ir nuolat naujų idėjų ieškančiam žmogui būna dienų, kuomet nepavyksta sugalvoti jokios dėmesio vertos idėjos. Taigi, ką daryti kuomet pradeda kankinti idėjų badas? Žemiau pasidalinsime keturiais geriausiais idėjų generavimo būdais, kurie atėjus idėjų badui, tiesiog sukels kūrybinį sprogimą jūsų galvoje.

4 geriausi idėjų generavimo metodai

Minčių lietus arba smegenų šturmas

Tai tikriausiai populiariausias idėjų generavimo būdas pasaulyje, kurį žino net pradinukai mokykloje. Šį metodą, pirma kartą aprašė Alex Osborn, 1953 metais išleistoje savo knygoje „Applied Imagination“. Šio metodo tikslas – nugalėti mąstymo stereotipus bei per didelį logiškumą ir kuo greičiau sugeneruoti kuo daugiau problemos sprendimo idėjų.

Minčių lietus tikriausiai yra pats populiariausias idėjų generavimo būdas pasaulyje.

Žinoma internete galima surasti daug minčių lietaus metodo variacijų, tačiau čia aprašysime klasikinę šio metodo versiją. Taigi, kaip pradėti minčių lietų?

Pradžioje turi būti iškeliama problema kurią dalyviams reikės išspręsti. Dalyviai yra supažindinami su problemos kontekstu bei kita svarbia informacija. Pavyzdžiui, jei tikslas yra patobulinti pieštuką, dalyviai turi žinoti, koks tai pieštukas, kur jis bus naudojamas, kas ir kada su juo pieš bei panašią informaciją.

Po tokios informacinės įžangos, dalyviams skiriamas laikas savo idėjoms generuoti. Idėjos gali būti išsakomos garsiai ir iškarto užrašomos ant bendro lapo arba kiekvienas dalyvis gali žymėtis idėjas sau ir išsakyti jas sesijai pasibaigus. Principe nėra labai svarbu ar idėjos generuojamos garsiai, ar tyliai, svarbiausia, kad nei viena idėja neturi būti kritikuojama ir atmetama kaip netinkama. Minčių lietaus metodo esmė yra išsakyti savo idėją ramiai, nebijant, kad kiti dalyviai ją sukritikuos. Juk iš pirmo žvilgsnio net ir pati neįtikimiausia vieno dalyvio idėja gali sukelti atitinkamą reakciją kito dalyvio galvoje, kuris pasiūlis savo idėją. Vieni dalyviai gali idėjas kelti, o kiti gali jas toliau vystyti.

Generuoti idėjas baigima praėjus nustatytam laikui arba pasiekus tam tikrą idėjų skaičių. Tuomet visos idėjos surašomos ir dalyviai pradeda jas aptarinėti bei plėtoti. Sugeneruotas idėjas galima kryžminti tarpusavyje, tuomet sugalvojamos visiškai naujos idėjos. Šiame etape svarbiausia atidžiai vieni kitų klausytis ir siūlyti įvairius idėjos plėtojimo variantus. Sėkmingos sesijos atveju, aplink iškeltą problemą susikaupia geriausi verslo idėjų pavyzdžiai, iš kurių belieka tik išgryninti pačią geriausią.

Minčių žemėlapis

Minčių žemėlapis yra grafinis idėjų generavimo metodas, kurį išpopuliarino Britų psichologas Tony Buzan. Minčių žemėlapius savo darbe naudojo dar Leonardas da Vinčis ir Albertas Einšteinas. Šio metodo tikslas – grafiškai pavaizduoti, formuoti bei klasifikuoti idėjas ir pateikti jas vizualiai. Vaizdinga diagrama atspindi žodžių, minčių ar kitos informacijos ryšius su centre esančia reikšmine fraze.

Minčių žemėlapis yra grafinis idėjų generavimo metodas, kurio pagalba galima pavaizduoti, formuoti bei klasifikuoti idėjas ir pateikti jas vizualiai.

Minčių žemėlapį galima sudarinėti individualiai arba grupėje. Centre užrašoma pagrindinė mintis, o su ja vienokiu ar kitokiu būdu susijusios asociacijos, vertos atminimo, surašomos aplink pagrindinę mintį. Tuomet ieškoma kas siejasi su žodžiais, kilusiais iš magrindinės minties. Taip minčių žemėlapis pildosi nuo centro į kraštus ir kas iš pradžių rodėsi turi mažai sąsajų (pagrindinė mintis ir žodžiai minčių žemėlapio kraštuose), netikėtu būdu gali susijungti ir sukurti naują idėją.

Intuityviai ir pagal sąvokų svarbą išdėstyti elementai, leidžia semantiškai suskirstyti ir atsiminti surinktą informaciją. Minčių žemėlapis dažnai naudojamas analizuojant ir sprendžiant problemas, kolektyviai aptarinėjant idėjas, generuojant verslo idėjas, kuriant įvairias strategijas, diegiant inovacijas ar netgi ruošiantis svarbioms kalboms.

Laisvasis rašymas

Nors laisvojo rašymo metodas labiausiai tinka tekstų rašytojams, jį galima naudoti ir idėjų generavimui. Laisvasis rašymas pažadina aptingusias smegenis ir išlaisvina kūrybiškų idėjų srautą. Šis metodas yra labai paprastas ir nereikalauja jokio specialaus pasiruošimo. Tiesiog imate popieriaus lapą, nusistatote laikmatį 5, 10 ar 20 minučių ir pasiruošiate nepertraukiamai rašyti.

Laisvojo rašymo metodo esmė – jūs privalote rašyti visą pasirinktą laiko tarpą. Jūsų rašiklis negali sustoti net ir tuo atveju, jei visiškai nebeturite minčių. Negalvokite apie taisyklingą gramatiką, klaidas, skyrybą ar rašybą. Svarbiausia yra nenustoti rašyti. Tiesiog sugalvokite raktinį žodį ar problemą kurią norite išspręsti ir rašykite viską, kas šauna į galvą. Nesijaudinkite jei dėl to nukenčia teksto prasmė ar tos prasmės išviso nėra, kadangi laisvasis rašymas skirtas ne prasmingam ir taisyklingam tekstui kurti, bet jūsų vaizduotei išlaisvinti.

Kontrolinių klausimų sąrašai idėjų generavimui

Gali būti, kad naujos verslo idėjos nepavyksta sugalvoti todėl, kad keliami neteisingi klausimai. Dažnai, pradedantieji verslininkai patenka į savotiškus problemos spąstus, kuomet mano, jog pati problema yra savaime suprantama ir aiškiai apibrėžta, todėl svarbiausia yra kuo greičiau pradėti ją spręsti. Klaidingai suformulavus problemą, keliamos netinkamos idėjos, o tokių idėjų įgyvendinimo rezultatai, nuvilia.

Čia į pagalbą ateina kontrolinių klausimų sąrašai, kurie idėjų generavimo procesui leidžia vystitis tinkama linkme. Kontroliniai klausimai, idėjos generavimo procesui suteikia aiškią struktūrą bei leidžia ištirti ir įvertinti visus negrinėjamos problemos aspektus. Šiai dienai yra sukurta daug kontrolinių klausimų sąrašų variantų, tačiau čia aprašysime klasikinį, jau anksčiau paminėto, minčių lietaus metodo išradėjo - Alex Osborn sudarytą Osborno kontrolinį sąrašą.

Alex Osborn pasiūlytą kontrolinį sąrašą sudaro devyni klausimai, atsakymai į kuriuos, jau patys savaime skatina naujų idėjų atsiradimą:

Kontrolinis naujų idėjų generavimo klausimų sąrašas
Kitas panaudojimas Kur dar galiu panaudoti esamą produktą?
Pritaikymas Ar yra panašus produktas?
Modifikavimas Ką galiu pakeisti esamame produkte?
Didinimas Ką galiu pridėti? Stipresnis? Aukštesnis? Didesnis? Kokią papildomą vertę galima pridėti? Papildomos funkcijos?
Atėmimas Ką galiu atimti? Mažesnis? Žemesnis? Trumpesnis?
Pakeitimas Ką naudoti vietoje esamo produkto? Kitos medžiagos? Kitas laikas? Kita vieta? Kitoks požiūris?
Pertvarkymas Kaip galiu pakeisti produkto sudėtį? Kitos sudedamos dalys?
Apvertimas Kaip trūkumus paversti privalumasi?
Sujungimas Ką būtų galima sujungti? Sujungti sudedamas dalis? Mažiau dalių?

Verslo idėjų vertinimas ir atrinkimas – kaip patikrinti ko verta sugalvota idėja?

Tiesa ta, kad joks verslas vien iš idėjos veikti negali, todėl sugalvotas idėjas būtina atitinkamai įvertinti ir atsirinkti tik pačias perspektyviausias. Jeigu jūsų verslo idėja nepadeda spręsti konkrečios problemos, tokia idėja vertės neturi. Ir atvirkščiai, tos verslo idėjos, kurios sprendžia žmones erzinančias ir kankinančias problemas, turi daugiausai galimybių būti sėkmingomis ir pelningomis.

Taigi, kaip įvertinti jūsų turimos idejos potencialą? Kaip sužinoti ar jūsų verslo idėja gali būti sėkminga? Iš kur žinoti ar sugalvotą produktą arba paslaugą verta vystyti toliau? Kaip patikrinti ko gali būti vertos jūsų turimos naujo biznio idėjos?

Norint žinoti tvirtus atsakymus į šiuos klausimus, reikės pasiraityti rankoves ir truputį padirbėti, kadangi toliau jus supažindinsime su vienu dažniausiai verslo profesionalų naudojamų, pradinės idėjos prielaidų patvirtinimo arba atmetimo įrankių – Klientų patvirtinimo metodu.

O kas sakė, kad bus lengva?

Kas yra klientų patvirtinimo metodas?

Klientų patvirtinimo metodas - tai vienas iš rinkos ir potencialių klientų pažinimo būdų, kurį naudojant galite surinkti tvirtų, jūsų sugalvotos verslo idėjos, galimos sėkmės įrodymų. Kaip verslininkas, jūs negalite tiesiog tikėtis, kad klientai pirks jūsų siūlomą produktą, net ir tuo atveju, jeigu patys klientai kažkada teigė, kad tikriausiai jūsų produktą naudotų. Kitaip sakant, sugalvotos verslo idėjos negalima patikrinti vien darant prielaidas arba spėliojant, verslo idėją būtina patikrinti praktiškai.  

Klientų patvirtinimo metodas gali padėti jums sutaupyti, kadangi jūsų daromų prielaidų teisingumas patikrinamas dar ankstyvoje verslo idėjos ir produkto vystymo stadijoje. Galima sakyti, kad šis metodas leidžia išvengti produkto kūrimo, kurio niekas nenori. Taip yra todėl, kad vykdant klientų patvirtinimą, jūs turėsite bendrauti su tikrais klientais, o ne su savo giminaičiais, draugais, bendradarbiais ar verslo partneriais.

Nesupraskite klaidingai, dalintis savo idėja ar kalbėtis apie kuriamą produktą su giminaičiais, draugais ir bendradarbiais nėra nieko blogo. Tai netgi būtina. Tačiau turėkite galvoje, kad jie nemąsto kaip jūsų galimi klientai. Visi išvardinti žmonės yra suinteresuoti jūsų ir jūsų kuriamo verslo gerove, todėl natūralu, kad jie mano, jog turite puikiausią idėją. Tačiau žiūrint objektyviai, jūsų ginimaičiai, draugai ar pažįstami netgi gali nepriklausyti tai tikslinei auditorijai į kurią jūsų idėja ar kuriamas produktas taiko. Tikriausiai jie net neturi problemos, kurią jūsų produktas sprendžia. Būtent todėl, svarbu kuo geičiau kuriamą produktą pristatyti savo tikriesiems klientams ir paklausti jų nuomonės.

Taigi, klientų patvirtinimo tikslas yra įrodyti, kad jūsų produktas rinkai reikalingas ir būsimi klientai šį produktą tikrai pirks. Girdėti klientus sakant, kad jie pirktų jūsų produktą, žinoma yra labai malonu, tačiau iš esmės tai nieko nereiškia iki tol, kol klientas pats neįdeda savo pinigų jums į kišenę!

Ką mano verslo idėjoje reikia patvirtinti?

Trys esminiai jūsų verslo idėjos parametrai kuriuos turite patvirtinti proceso eigoje - tai rinka, problema ir produktas. Atkreipiame dėmesį, kad labai svarbu nesuklysti ir šiuos tris parametrus vertinti atskirai vienas nuo kito.

Visų pirma, jūs turite patvirtinti rinką (Klientas). Jums svarbu žinoti bendrą rinkos dydį ir kiek potencialių klientų jūsų produktas gelėtų pasiekti. Vertindami rinkos dydį būkite realistiški, kadangi jums reikia patvirtinti, jog rinka yra pakankamai didelė ir joje bus užtektinai klientų norinčių įsigyti jūsų produktą.

Vertindami rinką galite naudotis viešai skelbiamomis ataskaitomis apie jus dominančią pramonės šaką. Galite naudotis nemokamu Google Trends įrankiu, kuris padės įvertinti rinkos populiarumą laikui bėgant. Taip pat, pasinaudoję mokamais įrankiais, galite ištirti jūsų galimų konkurentų internetinių svetainių srautus. Vykdant rinkos patvirtinimą, svarbiausia vengti įvairių rinkos prognozių. Daugelis prognozių yra grindžiamos prielaidomis, o būtent prielaidų šiame etape mes bandote išvengti.

Antra, jūs turite patvirtinti problemą (Problema). Problema yra viso klientų patvirtinimo proceso pagrindas, kadangi būtent ieškodami savo problemos sprendimo, jūsų būsimi klientai ateis pas jus. Atminkite, sėkmingi verslai sprendžia klientų problemas.

Problemos tvirtinimo metu jūs turite įsitikinti, kad problema tikrai egzistuoja. Norint tai padaryti, apie problemą būtina kalbėtis su galimais klientais (jūsų tiksline auditorija). Jei savo galimiems klientams užduosite teisingus klausimus, jie suteiks jums daug naudingos informacijos. Atminkite, kad šiame etape jūms svarbiausia išsiaiškinti, kokią problemą jūsų galimi klientai iš tikro turi ir kaip jiems svarbu ją išspręsti.

Galiausiai, jūs turite patvirtinti savo produktą (Sprendimas). Šį etapą turite atlikti paskiausiai, kadangi rinkos patvirtinimo (klientų su problema suradimas) ir problemos patvirtinimo (problemos sprendimas) etapai yra daugiau susiję su jūsų produkto poreikio nustatymu, o ne su pačiu produktu. Kitaip sakant, produkto tvirtinimo metu jūs turite nustatyti kaip gerai jūsų produktas atitinka duomenis, kurie buvo gauti rinkos ir problemos patvirtinimo etapuose.

Klientų patvirtinimo proceso eiga

Ruošiantis klientų patvirtinimo procesui, labai svarbu iš anksto pasiruošti planą ir jo laikytis. Neturėdami aiškaus plano, jūs negalėsite tinkamai įvertinti gautų rezultatų. Jūsų surinkti duomenys bus beverčiai jei nežinosite aplinkos, kurioje duomenis gavote, konteksto. Klientų patvirtinimo procesas turi būti vykdomas etapais.

Klientų patvirtinimo procesas tai vienas iš rinkos ir potencialių klientų pažinimo būdų, kurį naudojant galite surinkti tvirtų, jūsų sugalvotos verslo idėjos, galimos sėkmės įrodymų.

  1. Hipotezė. 
    Hipotezė apima visas jūsų padarytas prielaidas apie jūsų verslo idėją: rinka, problema ir problemos sprendimas. Prieš pradedant produkto gamybą, hipotezė turi būti įrodyta ir patvirtinta.
  2. Kanalai.
    Galimi klientai (tikslinė auditorija) pasiekiami per kanalus. Turite rasti kanalus per kuriuos ketinate pasiekti savo būsimus klientus. Kanalai gali būti mokami arba nemokami. Šiame etape dar nereikia planuoti didelių reklamos kampanijų, kadangi šiuo momentu, jūs turite ieškote klientų, kurie ieško jūsų.
  3. Ankstyvieji pardavimai.
    Produktas parduodamas ankstyviesiems klientams. Jūs turite išsiaiškinti ar jūsų produktas pilnai atitinka klientų poreikius, ar produktą dar reikia tobulinti. Ankstyvieji klientai ir jų atsiliepimai padės patvirtinti arba paneigti viską, ką jūsų nuomone, jūs žinote apie savo verslo modelį.
  4. Tobulinimas ir optimizavimas.
    Šiame etape jūs jau privalote turėti pakankamai informacijos apie savo klientus ir vystomą produktą. Dabar jums reikia išanalizuoti turimą informaciją ir panaudoti ją savo produkto tobulinimui ir geresniam pritaikymui. Atminkite, net ir patys išsamiausi duomenys yra beverčiai jeigu jūs iš jų nesimokote.
  5. Proceso kartojimas.
    Klientų patvirtinimo metodo esmė – daugkartinis viso proceso kartojimas. Surinkus duomenis iš klientų, tobulinamas vystomas produktas, formuojamos naujos hipotezės, ieškoma naujų kanalų ir produktas vėl išleidžiamas į rinką. Paprastai, iki vystomas produktas pilnai pritaikomas klientų poreikiams, visą procesą reikia pakartoti keletą kartų.

Verslo idėjos įgyvendinimas – atrodo, kad mano idėja veikia, kas toliau?

Net ir pati geriausia verslo idėja yra nieko verta, jeigu jos neįgyvendini. Tam, kad pradėtumėte verslą, nebūtinai turite sugalvoti kažką ypatingai invatyvaus ir negirdėto. Pačioje pradžioje, jūsų idėja gali būti tiesiog nedidelis verslas namuose arba net ekologiškas verslas kaime. Tačiau tinkamai verslą suorganizavus bei parinkus teisingą verslo formą, net ir paprastos verslo idėjos veikia. Šiuo metu, nauji verslai pradedami kurti, visų pirma galvojant apie klientą. Verslai, kurie pirma produktą sukuria, o tik vėliau leidžiasi į savo klientų paieškas - dažniausiai būna pasmerkti žlugti.

Naujos idėjos įgyvendinimas pareikalaus iš jūsų ne tik kurybiškumo, bendravimo ir verslumo įgudžių, bet ir jūsų laiko bei finansų. Verslo finansavimas yra vienas pagrindinių klausimų kuomet pradedate veiklą, todėl kuo greičiau išvystysite savo idėją, pažinsite klientą ir atsidursite rinkoje, tuo daugiau galimybių turėsite savo verslui tobulinti. Laikas yra pinigai, todėl nustokite dvejoti ir savo naujo verslo idėjos įgyvendinimą pradėkite jau šiandien!

Svetainė InvesticijosIrFinansai.lt nėra skolintojas, finansų ekspertas, patarėjas ar jokia kita finansinė institucija. Šioje svetainėje pateikiamas turinys nėra ir neturėtų būti suprantamas kaip patarimas, rekomendacija, pasiūlymas ar skatinimas pirkti, parduoti, sudaryti sandorį ar atlikti kitus veiksmus su finansinėmis priemonėmis. Prieš priimant sprendimą investuoti, primygtinai rekomenduojame atidžiai įvertinti savo finansinę situaciją, pasikonsultuoti su nepriklausomu finansų patarėju ir įsitikinti, jog aiškiai suprantate su investicija susijusią riziką. Investuokite atsakingai!

 

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. Cookies). Naršydami toliau jūs sutinkate su mūsų Privatumo politika ir slapukų naudojimu.