Įmonės pavadinimas – tai jūsų verslo veidas, nuo kurio priklauso ir dalis jo sėkmės. Sužinokite kaip sugalvoti įmonės pavadinimą, kuris ne tik tinkamai apibūdintų jūsų verslą, bet ir atitiktų visus keliamus reikalavimus.

Įmonės pavadinimas – tai pagrindinis jūsų verslo veidas, kuris bus naudojamas reklaminėse kampanijose, lankstinukuose ir nuo kurio priklauso didelė dalis verslo sėkmės.

Kuriant naują įmonę atsiranda daug įvairių rūpesčių, o įmonės pavadinimo sukūrimas, dažniausiai, paskęsta tarp jų. Žinoma, verslo planavimas ir organizavimas apima daugybe klausimų, tačiau reikia nepamiršti, kad įmonės pavadinimas – tai jos veidas, tai, ką pirmiausiai išgirs ir pamatys jūsų potencialūs klientai ir partneriai. Įmonės pavadinimas jus lydės visą jos gyvavimo laikotarpį ir neišvengiamai bus svarbiausias akcentas visose reklamose ir įmonės išorinėje komunikacijoje. Būtent todėl kuriant įmonę reikėtų itin gerai apsvarstyti kaip pasirinkti įmonės pavadinimą bei skirti pakankamai laiko tiek kūrybiniam procesui (reikalui esant – samdytis specialistus), tiek ir teisiniams dalykams. Šiame straipsnyje pateiksime jums trumpą atmintinę, kuri padės nepaklysti įmonės pavadinimo kūrimo labirintuose.

Įmonės pavadinimo kūrimas: kaip žinoti, kokio pavadinimo reikia jūsų įmonei?

Įmonių pavadinimai yra labai įvairūs – nuo niekaip su įmonės veikla nesusijusios UAB „Bitė Lietuva“ iki akivaizdaus VĮ „Lietuvos oro uostai“. Tačiau išgirdę abu šiuos pavadinimus iškart pasakysite, ką veikia šios įmonės. Tiesa, yra šioks toks skirtumas – „Bitės“ veiklos sritį įvardysite dėl prekinio ženklo žinomumo, o „Lietuvos oro uostų“ gal niekada negirdėjote, bet iškart suprasite, ką jie veikia. Taigi čia atsiranda ir pirmas klausimas, į kurį jums reikia atsakyti – ar jūsų kuriamos įmonės pavadinimas turi būti tiesiogiai susijęs su veikla ar netiesioginis?

Tiesiogiai įmonės veiklą atspindinčius pavadinimus dažniausiai renkasi tos įmonės, kurios vykdo konkrečią praktinę veiklą (krovinių gabenimas, statybos ar remonto darbai, automobilių remontas, maisto gaminimas ir pan.) Veiklą atspindintys pavadinimai geri tuo, kad jie veikia kaip savotiška reklama – išgirdus įmonės pavadinimą iškart aišku, ką veikia „Akvilės duona“, kur yra „Šilainių picerija“ ir kuom užsiima „Kupiškio dviračių ir riedučių nuoma“.

Tiesiogiai su įmonės veikla susiję pavadinimai gali būti sudaromi ir iš kelių žodžių sukūrus sudurtinį pavadinimą, pavyzdžiui, tikriausiai greitai iššifruosite kuo užsiima „Žolpjova“, „Žemkasis“ ar „Trinkloja“. Tačiau čia galima pastebėti ir tokių pavadinimų trūkumą – „Šilainių picerijai“ atidarius naują piceriją Šančiuose gali kilti daug painiavos tiek ir tiekėjams, tiek ir klientams, o panelei Akvilei nusprendus kepti ne tik duoną, bet ir tortus, jos prekės ženklas nebebus tikslus. Taigi, rinktis tiesiogiai su įmonės veikla susijusius pavadinimus reikia tik gerai įvertinus savo plėtros planus ateityje.

Netiesioginius įmonių pavadinimus dažniausiai renkasi įvairias paslaugas teikiančios įmonės, kurių veikla yra tiesiogiai susijusi su kūryba, kurioms svarbu originalumas. Taip pat kūrybiškus įmonių pavadinimus galima rinktis norint išsiskirti iš konkurentų, siekiant atkreipti dėmesį į save. Tokiu atveju įmonės pavadinimas turi būti gerai apgalvotas, nešti aiškią reklaminę žinutę, kuri būtų suprantama ne tik jums, bet ir daugumai jūsų tikslinės auditorijos. Žinoma, prieš tai turėtų būti atlikti bent preliminarūs rinkos tyrimai ir analizė. Kad ir koks vykęs būtų su įmonės veikla nesusijęs jos pavadinimas, norint jį išpopuliarinti prireiks skirti nemažai lėšų reklamai. Todėl abejojant kaip sugalvoti įmonės pavadinimą, kartais verta prašyti ir profesionalų pagalbos, kurie galės padėti atskleisti jūsų kuriamo prekės ženklo charakterį, sukurti tinkamas asociacijas bei atlikti konkurentų vertinimą, kad netyčia jūsų prekės ženklas neatsidurtų kitos įmonės šešėlyje.

Apskritai kuriant įmonės pavadinimą reikėtų pagalvoti apie plėtros galimybes ateityje, kad pernelyg didelis konkretumas nesutrukdytų sėkmingai plėstis ir neatsirastų nereikalinga painiava. Taip pat reikėtų pagalvoti ir apie veiklos galimybes užsienyje, ar įmonės pavadinimas bus lengvai užrašomas ir ištariamas užsieniečiams? Galbūt jums svarbu, kad įmonės pavadinimas būtų trumpas, dar geriau – be lietuviškų raidžių. Tai ypač svarbu, jei jūsų pagrindiniais klientais bus užsieniečiai.

Jūsų įmonės pavadinimas privalo atitikti ir tam tikrus kriterijus

Jei manote, kad įmonės pavadinimo kūrimas apsiriboja tik kūrybiniu procesu, tuomet turime jus nuliūdinti. Visgi įmonės pavadinimas taps juridinio asmens pavadinimu, taigi svarbu ne tik kaip sugalvoti įmonės pavadinimą, bet ir koks jis turi būti, kad pavadinimas atitiktų įvairius teisinius reikalavimus.

Žinoma, pirmiausia Lietuvoje registruojamuose įmonių pavadinimuose negali būti rašybos ar skyrybos klaidų, necenzūrinių žodžių, įžeidimų ir pan. Taigi, tikrai nepavyks įkurti UAB „Knygos durniams“ ar AB „Super cool turbo brendas“. Jei kyla abejonių, dėl jūsų sugalvoto įmonės pavadinimo atitikimo kalbos normoms, visada galima pasikonsultuoti su Valstybinės lietuvių kalbos komisijos konsultantais internetu ar gyvai.

Taip pat nepamirškite ir taisyklingai vartoti savo įmonės pavadinimo po to, kai jis bus sukurtas. Labai dažnai kuriant įmonės pavadinimą yra galvojama apie jį tik vardininko linksniu, t. y. kaip jis bus užregistruotas „Registrų centre“ ir kaip jis skambės užrašytas ant oficialių dokumentų. Tačiau reikia nepamiršti, kad lietuviški įmonių pavadinimai yra linksniuojami, pavyzdžiui, sakinys „Noriu apsilankyti „Viktorijos klinika“ Šiauliuose.“ yra netaisyklingas, turėtų būti – „Noriu apsilankyti „Viktorijos klinikoje“ Šiauliuose.“ Taigi, realioje vartosenoje klientai jūsų pavadinimą turi gebėti aiškiai ir nesudėtingai linksniuoti, kad būtų paprasta ir lengva susikalbėti. Taip pat kartais yra pamirštama vartoti kabutes rašant simbolinius įmonių pavadinimus, pavyzdžiui, pvz., UAB „Katino pienas“ – su kabutėmis (jei tai simbolinis pavadinimas, kuriame minimas katinas yra gyvūnas), bet UAB Audriaus Katino pieninė – be kabučių (nes čia minimas „Katinas“ yra žmogaus pavardė).

Įmonės pavadinimas neturi klaidinti klientų

Naujai kuriamos įmonės pavadinimas turi būti unikalus ir aiškus, tai yra – nebūti klaidinančiai panašus į jau egzistuojančią įmonę ar nebūti pernelyg bendrinis. Pavyzdžiui, net jei planuojate pardavinėti rankines, savo įmonės negalėsite pavadinti apibendrintu žodžiu „Rankinės“, tačiau galėsite pavadinti „Antano rankinės“, „Kauno rankinių siuvykla“ ar „Rankinės jaunimui“. Pavadinimuose negalima vartoti tik vietovės pavadinimo, todėl negalima įkurti įmonės „Lietuva“ ar „Pašilaičiai“, nors galėtų būti įmonės „Lietuvos bičių ūkis“ ar „Pašilaičių užkandinė“.

Beje, sugalvotą įmonės pavadinimą taip pat derėtų patikrinti ir „Registrų centro“ duomenų bazėje. Įmonės pavadinimo negalėsite registruoti, jei jis jau yra užregistruotas kaip prekės ženklas bet kuriame pasaulio kampelyje. Taigi vertėtų patikrinti ne tik Valstybinį patentų biurą, bet ir tarptautines sistemas. Tai padaryti galite sekdami Valstybinio patentų biuro instrukcijas.

Įmonės pavadinimas internete taip pat svarbus 

Elektroninė komercija jau tapo neatskiriama daugelio verslų dalimi, todėl retas kuris šiuolaikinis verslas apsieina be internetinės svetainės. Jei abejojate kaip sukurti įmonės pavadinimą, jums padėti gali pati paprasčiausia paieška internete. Įvedę savo sugalvotą pavadinimą ir gavę daug rezultatų – tokį pavadinimą galite iš karto atmesti, kadangi jau yra kitų jį naudojančių įmonių. Net jei įmonės pavadinimas atitinka teisinius reikalavimus, dar nėra registruotas „Registrų centre“, tačiau jei kažkas jau vykdo veiklą (kad ir mažą) tokiu pačiu pavadinimu, gali atsirasti nereikalingų nesusipratimų ar net konkurencijos.

Taip pat reikėtų pasidomėti, ar galėsite registruoti interneto svetainės adresą tokiu pačiu vardu kaip ir jūsų sugalvotas įmonės pavadinimas. Reikėtų apsvarstyti, ar norite įsigyti tik pavadinimą su lietuvišku domenu (LT) ar norėsite naudoti ir kitus domenus (EUR, ORG ir pan.) Jei planuojate rimtai užsiimti prekyba internetu ir jūsų sugalvotas pavadinimas jau užimtas arba yra registruotas itin panašus adresas, greičiausiai vertėtų sugalvoti kitą pavadinimą, kad vėliau neatsirastų papildomų teisinių rūpesčių.

Prieš įsigyjant interneto svetainės adresą, reikėtų nuspręsti, ar jam tiks visas jūsų įmonės pavadinimas, pvz., AB „Kėkšto baldai“, ar tokį pavadinimą kaip AB „Artūro Kėkšto baldų gamybos įmonė“ būtų galima trumpinti ir adresą įsigyti ne „www.arturokekstobaldugamybosimone.lt“, o „www.kekstobaldai.lt“. Taip pat įsigyjant adresą reikėtų pagalvoti ir galimybę įsigyti kelis panašius adresus, nors visi jie ir nukreiptų vartotoją į tą pačią svetainę, pavyzdžiui, sugalvojus pavadinimą „Kėkšto stogai“, vertėtų įsigyti ne tik „kekstostogai.lt“ ar „kekstostogai.eu“, bet ir „kėkštostogai.lt“ ir pan. variantus. Registruoti adresus su lietuviškais simboliais yra vis populiariau, o klientams yra paprasčiau, kai įvedus bet kurį adresą yra pasiekiamas norimas rezultatas.

Straipsnio santrauka
Įmonės pavadinimo kūrimas: nuo idėjos iki registravimo

Straipsnio pavadinimas: Įmonės pavadinimo kūrimas: nuo idėjos iki registravimo

Aprašymas: Įmonės pavadinimas – tai jūsų verslo veidas, nuo kurio priklauso ir dalis jo sėkmės. Sužinokite kaip sugalvoti įmonės pavadinimą, kuris ne tik tinkamai apibūdintų jūsų verslą, bet ir atitiktų visus keliamus reikalavimus.

Paskelba: 2020-09-17

Atnaujinta: 2020-10-14

Leidėjas: Investicijos ir Finansai

InvesticijosirFinansai.lt

Svetainė InvesticijosIrFinansai.lt nėra skolintojas, finansų ekspertas, patarėjas ar jokia kita finansinė institucija. Šioje svetainėje pateikiamas turinys nėra ir neturėtų būti suprantamas kaip patarimas, rekomendacija, pasiūlymas ar skatinimas pirkti, parduoti, sudaryti sandorį ar atlikti kitus veiksmus su finansinėmis priemonėmis. Prieš priimant sprendimą investuoti, primygtinai rekomenduojame atidžiai įvertinti savo finansinę situaciją, pasikonsultuoti su nepriklausomu finansų patarėju ir įsitikinti, jog aiškiai suprantate su investicija susijusią riziką. Investuokite atsakingai!

 

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. Cookies). Naršydami toliau jūs sutinkate su mūsų Privatumo politika ir slapukų naudojimu.