Sąskaitos faktūros išrašymas, neturi virsti sudėtingu darbu. Sužinokite kaip išrašyti sąskaitą faktūrą savo klientams greitai ir profesionaliai.

Sąskaitą faktūra yra išrašoma pardavus klientui prekę arba suteikus paslaugą.

Pradėjus dirbti savarankiškai arba įkūrus verslą, vienas pirmųjų ir dažniausiai pasitaikančių klausimų – kaip išrašyti sąskaitą faktūrą savo klientams? Ir iš tiesų, sąskaita faktūra yra oficialus apskaitos dokumentas, kuriuo įteisinamas paslaugos suteikimo arba prekių pardavimo faktas, todėl jis tikrai turi būti įformintas teisingai. Taigi, šiame straipsnyje sužinosime, kaip turi būti atliekamas teisingas sąskaitos išrašymas bei kokią informaciją būtinai reikia pateikti pačiame dokumente.

Sąskaitos išrašymas – kaip viską atlikti tinkamai?

Pirma reikėtų pasakyti, jog sąskaitą faktūra (arba PVM sąskaita faktūra, jei esate registruotas PVM mokėtoju) yra išrašoma pardavus klientui prekę arba suteikus paslaugą. Jei sąskaitos popierinės, jos išrašomos 2 egzemplioriais – vienas lieka pas jus, o kitas atiduodamas klientui. Pati sąskaitos forma nėra griežtai patvirtinta, todėl savaime suprantama, jog skirtingų asmenų išrašytos sąskaitos, gali skirtis. Tačiau svarbiausia, kad joje būtų visi privalomi sąskaitos faktūros rekvizitai. Priklausomai nuo susidariusios situacijos, jums gali tekti išrašyti ne tik standartinę sąskaitą faktūrą, bet ir išankstinę ar kreditinę sąskaitą. Visais atvejais jūsų išrašytoje sąskaitoje pateikiama informacija turi būti lengvai suprantama, išskaitoma ir nedviprasmiška.

Kokią informaciją reikia nurodyti išrašomoje sąskaitoje faktūroje?

Taigi, tinkamas sąskaitos faktūros išrašymas lemia, kad visos jūsų veiklos operacijos bus įformintos teisingai. Todėl išrašomoje sąskaitoje faktūroje, būtinai nurodykite šią informaciją:

  • Dokumento pavadinimas – visų pirma, tiksliai nurodykite išrašomo dokumento pavadinimą. Išrašote sąskaitą faktūrą ar PVM sąskaitą faktūrą? O gal yra išrašoma kreditinė ar išankstinė sąskaita?
  • Dokumento išrašymo data – būtinai nurodykite tikslią datą, kada vyksta jūsų sąskaitos išrašymas. Atminkite, kad sąskaitos faktūros išrašymo data yra vienas svarbiausių rekvizitų, kurį pačiame dokumente taisyti draudžiama.
  • Dokumento numeris – kiekviena jūsų išrašyta sąskaita faktūra, privalo turėti savo unikalų numerį. O kaip vėliau atseksite kažkada įvykusius pardavimus ar kitus veiksmus? Taigi, sąskaitos numeris dažniausiai sudaromas iš serijos pavadinimo (keletas raidžių) ir pačio sąskaitos numerio (skaičių seka). Pavyzdžiui, išrašomas sąskaitas galite numeruoti taip: ABC 0001, ABC 0002, ABC 0003 ir t.t.
  • Pardavėjo rekvizitai – jei vykdote individualią veiklą, nurodykite savo vardą, pavardę, individualios veiklos pažymos numerį bei atsiskaitomąją sąskaitą. Taip pat galite nurodyti ir telefoną ar kitus kontaktinius duomenis. Jei veiklą vykdote įsteigę juridinį asmenį, tuomet sąskaitoje reikia nurodyti tikslius šio juridinio asmens rekvizitus.
  • Pirkėjo duomenys – jeigu jūsų pirkėjas yra fizinis asmuo, išrašomoje sąskaitoje pakanka nurodyti asmens vardą, pavardę bei turimus kontaktinius duomenis. Tačiau jeigu pirkėjas yra juridinis asmuo, tuomet sąskaitoje nurodykite pilnus pirkėjo rekvizitus.
  • Parduotos prekės ar suteiktos paslaugos pavadinimas ir kaina – nurodykite tikslų pavadinimą, mato vienetą (vnt., val., kompl.,) ir kainą. Kiekvienai skirtingai prekei ar paslaugai reikėtų sukurti po naują eilutę.

Taip pat neprivaloma, tačiau stipriai rekomenduojame išrašomoje sąskaitoje faktūroje nurodyti ir sąskaitos apmokėjimo datą. Aiškiai nurodyta sąskaitos apmokėjimo data nepalieka jokių abejonių, ko jūs tikitės iš kliento ir leidžia išvengti didesnių nesusipratimų ateityje. Beje, sąskaitą faktūrą galima papuošti ir savo logotipu. Nepraleiskite puikios progos savireklamai ir padarykite savo verslo logotipą dar labiau matomu tarp klientų!

Apačioje pateikiame pavyzdį kaip išrašyti sąskaitą. Sąskaitą faktūrą individualiai veiklai taip pat galite atsisiųsti pasinaudoję šia nuoroda.

Pavyzdys kaip išrašyti sąskaitą faktūrą.

Kaip išrašyti sąskaitą faktūrą dar greičiau ir lengviau?

Taigi, štai ir susipažinome su sąskaitos faktūros išrašymo pagrindais. Jei prieš tai dar nežinojote kaip išrašyti sąskaitą faktūrą, tai perskaitę šį straipsnį, jau galite sėkmingai įforminti pagrindines jūsų vykdomas finansines operacijas. Kita vertus, sąskaitos išrašymas popieriuje ar Excel lentelėje, gali užimti tikrai nemažai laiko, ypač jeigu tų sąskaitų išrašoma tikrai nemažai. Todėl siekiant šį darbą supaprastinti ir pagreitinti, visuomet rekomenduojame rinkis internetinius apskaitos sprendimus. Internetinės apskaitos programa gali žymiai supaprastinti ne tik kiekvienos sąskaitos išrašymą, bet ir visą jūsų veiklos apskaitą.

Straipsnio santrauka
Kaip tinkamai išrašyti sąskaitą faktūrą savo klientams?

Straipsnio pavadinimas: Kaip tinkamai išrašyti sąskaitą faktūrą savo klientams?

Aprašymas: Sąskaitos faktūros išrašymas, neturi virsti sudėtingu darbu. Sužinokite kaip išrašyti sąskaitą faktūrą savo klientams greitai ir profesionaliai.

Paskelba: 2021-07-28

Atnaujinta: 2021-07-28

Leidėjas: Investicijos ir Finansai

InvesticijosirFinansai.lt

Sužinokite daugiau

Svetainė InvesticijosIrFinansai.lt nėra skolintojas, finansų ekspertas, patarėjas ar jokia kita finansinė institucija. Šioje svetainėje pateikiamas turinys nėra ir neturėtų būti suprantamas kaip patarimas, rekomendacija, pasiūlymas ar skatinimas pirkti, parduoti, sudaryti sandorį ar atlikti kitus veiksmus su finansinėmis priemonėmis. Prieš priimant sprendimą investuoti, primygtinai rekomenduojame atidžiai įvertinti savo finansinę situaciją, pasikonsultuoti su nepriklausomu finansų patarėju ir įsitikinti, jog aiškiai suprantate su investicija susijusią riziką. Investuokite atsakingai!

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. Cookies). Naršydami toliau jūs sutinkate su mūsų Privatumo politika ir slapukų naudojimu.